Sunday, July 16, 2017

Iets verder Italie in

Omdat onze vakantie alweer over de helft is, voelt het al een beetje alsof we weer richting huis gaan, maar we gaan juist nog iets verder Italiƫ in. Eerst nog even een tussenstop in Milaan en daarna nog iets zuidelijker naar Piemonte.
Het wordt vandaag lekker warm weer en daarom verlaten we al vroeg het Idro meer, want we willen ook nog even een stop maken in Brescia.
Net als zoveel andere steden zijn er voldoende parkeerplaatsen, ook in de buurt van het centrum en ook nog ondergronds! De wandeling van parkeergarage naar centrum was niet erg inspirerend, maar het centrum is zeker de moeite waard om eens te bezoeken. Laat de foto's het verhaal maar vertellen.

En na een eenvoudige doch voedzame lunch keren we terug naar de auto. Gelukkig hebben we nu de juiste straat gekozen en komen we nog langs een Romeinse opgraving.

Op de eerste foto was het paard al even te zien, maar nu ook in het groot.

Ik vond het al zo een bekend paard en dat klopt ook. Een paar jaar geleden was dit paard van de kunstenaar Mimmo Paladino onderdeel van Art Zuid en heeft hij/zij (het paard dan) een paar weken op het Gustav Mahlerplein gestaan.
We laten de stad weer achter ons en gaan door richting de volgende stad: Milano. Eigenlijk niet eens echt naar Milaan, want we hebben een hotel gereserveerd in Bollate. Wel gaan we met vrienden een hapje eten in de binnenstad van Milaan en Restaurant Ratana is zeker de moeite waard.
De volgende dag zijn we alweer vroeg op, want we gaan een leuk dagtochtje maken naar het Comomeer, daar zijn we een paar jaar geleden al eens geweest, maar zo een dagje tussendoor is ook wel eens leuk. Vanuit Bollate rijden we naar het noorden en bij Cernobbio zien we het  Comomeer al liggen, maar we rijden door naar Argegno voordat we de eerste foto maken.

Daar gaan we de heuvels in en rijden door tot de Zwitserse grens en op het uitzichtspunt staat er gelukkig een plattegrondje zodat je tenminste weet waar je en op welke hoogte je bent.

En dan weet je ook dat het meer beneden het Meer van Lugano is.

Daarna gaan we weer terug naar beneden en bij Cadenabbia nemen we de boot naar Bellagio om zo een stukje af te snijden, anders moeten we een heel stuk omrijden en een stukje varen is altijd leuk.

De dag is echt voorbij gevlogen en op de terugweg hebben we net nog even tijd om ook nog een museumpje te bezoeken.

Kortom een heel leuk dagje en al met al toch ruim 150 kilometer rondgereden!

2 comments:

Unknown said...

Leuk om te lezen en de foto's te bekijken van het mooie Italiƫ

Anonymous said...

HEY,

Maar even zo LOL.............alles goed ?