Sunday, June 16, 2013

Het Gardameer 2

Vandaag, maar natuurlijk pas na de cappuccino en cornetto de rechteroever van het Gardameer. Aan deze kant de dorpjes als Torbole, Malcesine en Brenzone.
Na een hele korte stop in het door toeristen overladen Torbole

gaan we verder richting Malcesine.
In Malcesine willen we graag met de kabelbaan naar de top van Monte Baldo op zo een 2200 m. Eerst moeten we al een tijdje in de rij staan om een kaartje te kopen en dan blijkt er slechts elke 40 minuten een gondeltje te vertrekken. De gondel ziet er niet uit alsof er tientallen mensen in passen, dus dit kan wel eens lang wachten worden. Niets voor mij, dus draaien we ons letterlijk om en lopen naar beneden richting het centrum van het dorp. En alhoewel de top van Monte Baldo ongetwijfeld heel mooi zou zijn geweest, valt het centrum van Malcesine 100% mee.
Een oud kasteel dat op een hele mooie manier tot museum is omgetoverd en allerlei wetenswaardigheden over het Gardameer onthult. Zo is het Gardameer als plexiglasmodel nagemaakt, op de foto ziet het er niet zo bijzonder uit, maar het museum is echt de moeite waard.






En als we dan ook nog een aardig plekje vinden om te lunchen,




vinden we het helemaal niet meer zo erg dat we de kabelbaan hebben gemist. In ieder geval hebben we nog wel de foto van de kabelbaan en natuurlijk ook nog de webzijde.


Als we terug rijden richting Riva rijden we achter een Audi. Op dit stuk zijn er heel wat korte tunnels en het ene moment rijd je in de openlucht en even later rijd je weer in een tunnel. Elke keer als we een tunnel inrijden, duurt het een meter of 20 voordat de lichten van de Audi gaan branden. De eerste paar keer denk ik dat de bestuurder ergens van schrikt en remt, later blijken het gewoon de lichten te zijn die aangaan. Na een tunnel duurt het zo een 60 meter voordat de lichten weer uitgaan. Leuk die electronica van tegenwoordig. Misschien dat de volgende software update herkent dat je hier zoveel tunnels hebt en dan gewoon de lichten laat branden. Zou een stuk veiliger zijn.

No comments: