Saturday, October 05, 2013

Autohuur bij Hertz Italia.

Eind juli heb ik voor ruim twee dagen een auto gehuurd bij Hertz op het vliegveld van Rome (Fiumicino). We hoefden slechts 1,5 uur te wachten voordat we met onze Peugeot 207 diesel de parkeergarage uitreden richting Santa Maria delle Mole. Daar waren we om 22.00 net nog op tijd om een pizzaatje te eten.
Voor het inleveren van de auto behoor je de tank weer vol te gooien met de juiste brandstof. We tanken dan meestal bij een pompstatioin op ongeveer 10 km van het vliegveld. Nu is het volgooien van een huurauto altijd wat gepriegel en die automatische pompen stoppen soms wel heel erg snel, maar ik had echt het idee dat de tank voldoende vol zat. We tankten slechts 8 liter diesel, maar we hadden toen ook nog maar 110 km gereden en voor een diesel is 1 op 13,75 niet verkeerd, toch?
Het inleveren verliep ook al rommelig, maar daar zijn we inmiddels aan gewend. Twee weken later werd er nog eens meer dan 60 euro van mijn creditcard afgeschreven. Daarover natuurlijk meteen een mailtje over gestuurd, maar dat heeft blijkbaar geen enkele zin. Dus uiteindelijk maar gebeld en gelukkig kun je dan bellen met de Nederlandse helpdesk. Daar werd mij verteld dat er nog meer dan 6 liter diesel bij was geperst. Een liter diesel kost dus bij Hertz ongeveer 10 euro! Dus voor 120 km heb ik meer dan 14 liter gebruikt, 1 op 8,5 is toch een beetje erg onzuinig. Omdat ik geen bonnetje van mijn tankbeurt had bewaard, maakte een klacht weinig kans. Toch maar een klacht ingediend. Je weet tenslotte maar nooit.
Tot mij verbazing heeft mijn klacht inderdaad effect gehad en krijg ik mijn geld terug!
Tips voor de volgende keer:
- controleer de stand van de brandstofmeter en maak er eventueel foto van. Bij een niet-volle stand direct aankaarten bij de Hertz balie.
- betaal tankbeurten altijd met creditcard en bewaar de bonnetjes. Zo heb je in ieder geval een bewijs dat je getankt hebt.

1 comment:

Suzanne said...

Hee rudy ik ben het helemaal met je eens! Ik had ongeveer hetzelfde probleem, maar na een brief had ik toch gelijk gekregen.