Sunday, March 13, 2011

Restaurant Blanko

Soms zit er in de buurt al jarenlang een restaurant, maar is het mij nooit opgevallen. Als er dan iets verandert, kan het zo maar gebeuren dat je op een vrijdagavond jezelf plotseling terug vind in dit 'vernieuwde' restaurant. Dat gebeurde dus ook met restaurant Blanko. Jarenlang op nummer 105, maar nu net verhuisd naar nummer 95, slechts een paar deuren verder, maar nu dus wel op een opvallende plaats.
Restaurant Blanko in de De Clerqstraat in Amsterdam. Let op: 'met een K', want restaurant Blanco is een bistro in Etten-Leur.
Net op een nieuwe lokatie dus het restaurant ziet er fris versgeverfd uit. Een mooie lichte ruimte waar een ontspannen sfeer hangt. Een compacte menukaart, maar goed gevarieerd zodat er voor iedereen wel iets lekkers op de kaart staat. Ik begin met een rundercarpaccio met pijnboompitten, parmezaanse kaas en olijfolie. Mooi eenvoudig gerecht en prima van smaak. Voor het hoofdgerecht ga ik voor de gegrilde biefstuk. Vergezeld van frieten en groenten. Ook nu weer een eenvoudig gerecht maar wel erg lekker.
Voor het nagerecht kies ik een citroensorbetijs met een scheutje wodka. Door een foutje in de communicatie staat er uiteindelijk een chocoladetaartje met amarenenijs en slagroom voor mijn neus. Natuurlijk wil men de fout herstellen, maar het chocoladetaartje ziet er zo smakelijk uit dat ik mijn keuze aanpas. En gelukkig ziet het taartje er niet alleen lekker uit, maar smaakt het ook nog zo. Het sorbetijs (en de wodka) moet dan maar tot de volgende keer wachten.
Conclusie: Een leuk restaurantje in Amsterdam-West. Een vriendelijke bediening en een uitstekende kok in de keuken zorgt ervoor dat we hier zeker nog wel eens terug zullen komen.
Prijs: Drie gangenmenu voor 25 euro. Een prima prijs-kwaliteit verhouding. De wijn maakt het voor ons iets duurder, maar nog steeds zeer de moeite waard.

2 comments:

Theo said...

Leuke nieuwe ontdekking!

Renesmurf said...

Leuk! Er is genoeg keus in Amsterdam! Eten moet je toch.