Sunday, February 20, 2011

Thais restaurant Me Naam Naan

Zo nu we weer terug zijn van vakantie, kunnen we eindelijk weer eens naar een restaurant. We zijn deze avond op stap met twee collega's uit Groningen en dan kun je natuurlijk niet zomaar een willekeurig restaurant binnen vallen, we willen immers nog wel uitgenodigd worden om ook eens naar Groningen te komen. Daarom is vandaag de keuze gevallen op een thais specialiteiten restaurant in de Koningsstraat in Amsterdam. Omdat we niet te vroeg aan tafel willen gaan, beginnen we met een biertje in bierlokaal In de Wildeman in de Kolksteeg. Een leuke plek om de avond te beginnen en wat meer in de buurt dan 't Arendsnest, waar je overigens ook een lekker (nederlands) biertje kunt drinken.
Nu we genoeg gedronken hebben, kunnen we wel eens wat gaan eten. Het thais specialiteiten restaurant draagt de naam Me Naam Naan, geen idee wat het betekent, maar dat mag de pret niet drukken. We hebben eigenlijk helemaal geen zin om ons te verdiepen in de menukaart en vragen of er niet een mix van de gerechten op tafel gezet kan worden. Dat blijkt inderdaad geen enkel probleem en al snel staan de voorgerechten op tafel. Nadeel hiervan is dat ik eigenlijk vergeten ben wat we precies hebben gegeten en dat ik nu probeer met behulp van de menukaart op internet, te vertellen wat voor lekkers we hebben gegegeten.
Dus als voorafjes hadden we:
Khanom Tjip Tod, gemengde groenten gefrituurd in een zakje van deeg.
Thohdman Plaa, gefrituurde koekjes van vis.
Pohpien Thohd, vegetarische loempia's.
Saté Kai, dungeregen kipsaté.
Nua Saté, dungeregen bief saté.
Allemaal erg lekker van smaak al had het wel iets pittiger gekund, maar ook nu kostte het ons geen enkele moeite om alles op te eten.
Daarna zijn we klaar voor de hoofdgerechten en ook hier moet ik de menukaart bekijken om nog te herinneren wat we hebben gegeten.
Plaa Laad Souce Makhaam. Een hele gefrituurde vis in een lekker pittig sausje.
Koeng Pad Med Mamnuang. Garnalen met groenten en cashewnoten.
Nua Num Man Hoi. Rundvlees met groenten in oestersaus.
Kai Phad Baikaphrau. Stukjes kipfilet met verse pepers, uien en Thaise basilicum.
Ook nu weer allemaal lekker van smaak, van pittig tot iets minder pittig.
Ik hoop dat ik alles goed heb herinnerd, volgende keer toch maar weer zelf bestellen of een fototoestel meenemen natuurlijk.
Nog een espresso toe, ach ja koffie in een oosters restaurant. Ik heb er weinig positieve ervaringen mee en laat ik het daar maar bij laten.
Conclusie: Lekker thais eten in de binnenstad van Amsterdam en tip: Neem geen koffie.
Prijs: Wij waren per persoon ongeveer 35 euri kwijt.

No comments: