Monday, October 25, 2010

Rome 2. Restaurant La scuderia.

La scuderia is toch een paardenstal of een renstal, maar geen restaurant? Ja dat klopt eigenlijk wel, maar de eigenaresse van restaurant is blijkbaar een liefhebber van paarden of paardenvlees, want overal in het restaurant hangen dingen die met een echte scuderia te maken hebben. Hoefijzers, halsters etc. De naam zou natuurlijk ook gekozen kunnen zijn omdat het restaurant gevestigd is in een voormalige paardenstal, tenminste dat heb ik een vorige keer beweerd. Voor het eerst dat ik hier ben, kan ik een blik op de menukaart werpen, dat ziet er allemaal erg lekker uit, maar ook nu krijgen we geen kans helemaal zelf te kiezen. Gastvrouw Eleonora helpt ons de beste keuze te maken.
En zo beginnen we met, volgens mij, het hoogtepunt van de maaltijd: de antipasti.
Heerlijke focaccia


Een salade met lekkere pittige balsamico azijn en krokant gebakken plakjes vetspek.

 Een lasagna van aubergine, zo mogelijk nog machtiger dan de traditionele lasagna.


En natuurlijk de gebruikelijke gefrituurde courgettebloempjes. Lekker en hier bij La Scuderia ontbreekt de vaak zo overheersende frituursmaak.



Daarna een bordje pasta, het is paddenstoelen tijd, dus pasta met paddestoelen. De pappardelle is lekker, de spaghetti is, zelfs voor de Italianen, iets te al dente.






Omdat we eigenlijk al vol zitten, nemen we geen vlees of vis als secondo, maar gewoon simpel één paddestoel. Gegrild met verse kruiden. Voorlopig heb ik weer voldoende paddestoelen gegeten.



Na een uurtje wachten is er weer wat ruimte voor een toetje, zo ziet een tiramisu eruit als tie bijna is opgegeten.



Ik sluit nog af met een koffie, maar de foto is helaas mislukt. Ik denk dat de kans erg groot is dat we hier de volgende keer weer terug komen.

2 comments:

Renesmurf said...

Kijk eens aan, op de een of andere manier verwachte ik zo`n logje al!

Theo said...

Wat een overvloed! Ziet er heerlijk uit.