Sunday, March 30, 2014

L'Ozio

Zo af en toe is er altijd wel een collega die begint met: 'Zou het niet leuk zijn om met z'n alleen eens een keertje ergens te gaan eten?' Toevallig weet ik wel een paar leuke restaurantjes in Amsterdam en heb ik democratisch besloten om bij L'Ozio in de Ferdinand Bolstraat te gaan eten.
Op Iens zijn de recensies zeker niet slecht en de menukaart ziet er interessant genoeg uit. We zijn met zeven en zes kiezen lekker gemakkelijk voor het menu degustazione. Omdat we al met de rode wijn zijn begonnen, kiezen we ook allemaal voor vlees. Gelukkig is er nog één collega die à la carte besteld, zo zien en proeven we ook nog wat van die gerechten.
Om de collega's die niet mee konden een beetje jaloers te maken, maak ik vandaag de foto's. Valt niet mee hoor. Het eten ziet er zo lekker uit dat je meteen wilt aanvallen en dan vergeet je de foto. Maar de meeste gerechten staan erop.
We beginnen dus met een lekker rood wijntje, met wat brood olijfolie en olijventapenade.

















Daarna is het de beurt aan de antipasti. Een coquille met krokant korstje van gekruid paneermeel, een stukje groentestrudel en een carpaccio. Leuk om drie verschillende dingen te kunnen proeven, al had de carpaccio iets meer pit kunnen hebben.















En dankzij de zevende collega kunnen we ook nog even het eekhoorntjesbroodtaartje bewonderen.
 

















Daarna een risotto en ravioli. De risotto met radicchio was prima al moet je wel de licht bittere smaak van de radicchio lekker vinden. De (mini) ravioli met parmigiano en rucola in een sausje van bruine boter en salie zagen er zo lekker uit dat deze al van mijn bord waren verdwenen voordat ik de foto kon maken, gelukkig was een collega minder gulzig.

















De andere primo was de (mini)gnocchi (dus eigenlijk gnocchetti) met een saus met o.a. een blauwaderkaas. De rode wijn van deze avond paste echt prima bij de volle smaak van de kaas.



Omdat we allemaal voor de vleesvariant gingen, heb ik geen foto kunnen maken van de zalm, die ga ik de volgende keer dan wel proeven en fotograferen. Het vleesgerecht zag er in ieder geval mooi uit en smaakte ook prima.



De varkensschenkel kende ik al van een vorige keer en die ziet er net zo lekker uit als die smaakt.


Dan blijven alleen de toetjes nog over. Het bord ziet er wat leeg uit, maar ik was weer te laat met mijn foto. Een paar minuten later en ik had alleen nog maar de schoongelikte borden kunnen fotograferen.

Als afsluitig een espresso en zelfs een latte macchiato wordt hier ook na 11 uur 's morgens nog geserveerd.


Kortom een gezellige avond met lekkere gerechten. Zeker de moeite waard om nog eens terug te gaan.




No comments: